Urban Garden Company lancerer startboxe til byhaver

01. Marts 2016

Urban Garden Company lancerer startboxe til byhaver

Byhaveprojekter, økologi og gør-det-selv-programmer er populært blandt bymennesker. Men i mange byer - inkl. København - kan det være svært at finde de relativt få ting man skal bruge for at komme i gang med af så frø og dyrke sin egen lille have hvad enten det er på altanerne, i baggårdene eller i vindueskarmen.

Ønsket om at dyrke sin egen mad i lille skala er en stærk trend i byerne. Og der er utrolig mange krydderurter og grøntsager, der kan dyrkes i vindueskarmen eller et lille bed eller en stor krukke på altanen eller i baggården.

Startbox - dyrk grøntsager der hjemme

Derfor lancerer Urban Garden Company nu 4 startboxe der gør det let at komme i gang med at dyrke grønt i byen. Startboxene indeholder alle de ting man har brug for, for komme i gang med at dyrke basilikum, tomater, kornblomster eller hvad man nu har lyst til – også når man bor i byen.

3 af vores startboxe. Just add water!

Hvad enten du er til et enkelt minidrivhus med tørvebriketter, bredsåning i økologisk såjord eller mere ambitiøs forspiring i et Rootmaster minidrivhus med selvvandingsfunktion, giver Startboxene fra Urban Garden Company mulighed for at lave grøntsager og krydderurter af egen avl – og til egen mad.

URBAN GARDEN COMPANY LANCERER 4 STARTBOXE

Startboxene indeholde alle et minidrivhus, økologisk såjord, et par poser frø, forskellige redskaber samt fiberpotter til omplantning før planterne kan flytte udendørs eller i en større potte eller krukke i vindueskarmen. På den måde har vi lavet startboxe, der vil passe til de flestes ambitionsniveau og pengepung.

Danmark har på mange måder optimale forhold for til at alle kan dyrke en have. Også i byerne. Klimaet er godt til mange urter og grøntsager, og de fleste har en vindueskarm med solindfald eller en radiator under. Og så kan man forspire sine egne frø fra starten af marts. Mange har også en altan eller en plads i gården, hvor de kan stille krukker eller
højbede til planterne når de bliver større og skal plantes ud.

URBAN GARDEN COMPANY LANCERER 4 STARTBOXE TIL AT DYRKE BLOMSTER, GRØNTSAGER OG KRYDDERURTER

Hvis man ikke har plads udendørs, kan mange grøntsager og krydderurter dyrkes i krukker i vindueskarmen eller på gulvet. Min oplevelse er, at alle der kommer i gang med at dyrke egne grønstager, krydderurter og blomster fra frø bliver meget glade for det. Det er derfor har vi lavet vores startkasser. For at gøre det let for alle at dyrke deres egne grøntsager og krydderurter, og opleve, hvor dejligt det er at spise lidt mad man selv har dyrket.

Basis Startbox

Basis startboxen er til dig, der er nybegynder eller som bare skal have nogle få tomater, krydderurter el.l.

Indhold:
• Minidrivhus m. 20 briketter
• 20 stk. Firkantet fiberpotter 6 cm
• Omplantningssæt m. 3 værktøjer
• 24 stk. Stiketiketter i birk, 10 cm
• 2 poser økologiske frø: Radise og Purløg

Basis startboxen gør det let at dyrke grønt i byen.

Favorit Startbox fra Urban Garden Company
Favorit startbox

Favorit startboxen er til dig, der vil have lidt bedre havegear og mulighed for at forspirer flere grøntsager og krydderurter samtidigt.

• Minidrivhus med ventilation
• 2 x Tørvebriketter á 16 stk.
• 20 stk. Firkantet fiberpotter 6 cm
• 24 stk. Stiketiketter i birk, 10 cm
• Omplantningssæt m. 3 værktøjer
• Saks Thistle
• 60 m. Naturfarvet jutesnor
• 2 poser økologiske frø: Ært og Dild

Favorit startboxen gør det let at dyrke grønt i byen.

Urban Garden Company Premium startbox
Premium startbox

Premium startboxen er til dig, der har en bybonde i maven og vil optimere din forspiring, have maksimal fleksibilitet for hvilke grøntsager og krydderurter du kan forspire, og have godt havegear og redskaber til udplantning.

• Rootmaster minidrivhus
• 32 stk. Rund fiberpot, 8 cm
• 24 stk. Stiketiket i birk, 10 cm
• Plantegaffel
• Planteske
• Kultivator
• Honeysuckle Bindtråd i dåse, 150 m
• 2 poser økologiske frø: Kirsebærtomat og Basilikum

Premium startboxen gør det let at dyrke grønt i byen.

Urban Garden Company Dorthe Kvist startbox
Dorthe Kvist startbox

Dorthe Kvist startboxen er til dig, der vil have mere end bare udstyr til forspiring. Her får du også fedt havegear i form af arbejdstøj og udstyr til udplantning og arbejde i dit højbed og din byhave.

• Forklæde Peach
• Handske Sweetpea
• Knæpude Blackberry
• Potmaker Coriander
• Bindtråd Honeysuckle i dåse, 150 m
• Saks Hogweed
• Plantepind Camille
• 2 ps. økologiske frø: Ærteblomst m. blandede farver og Mamelukærme

Dorthe Kvist startboxen gør det let at dyrke grønt i byen.

Mere fra vores Presse

Ilse Jacobsen investerer i Urban Garden Company

09. December 2016

Urban Garden Company i Løvens Hule resulterer i investering fra Ilse Jacobsen. Vi fik det vi kom efter: En investor, der både kommer med engegement og relevante kompetencer indenfor bl.a. e-commerce, design, produktudvikling, indkøb og som kan åbne nye døre. Alle de ting fik vi opfyldt da Ilse Jacobsen gik ind som investor i Urban Garden Company.

Megatrend forvandlet til forretningsidé og investeringsprojekt

29. November 2016

Iværksætter, investor og kreativ direktør i egen virksomhed, Ilse Jacobsen, investerer i Urban Garden Company – et webunivers og -shop, som dyrker megatrenden Urban Gardening.