09. December 2016

Ilse Jacobsen investerer i Urban Garden Company

Urban Garden Company har eksisteret siden starten af 2015. I foråret 2016 besluttede vi os for at forsøge at finde en investor – og da der viste sig en mulighed for at komme med i DR1-programmet Løvens Hule sprang vi straks til.

Optagelser før sommerferien

Vi gik med i Løvens Hule fordi vi tror på urban gardening som en global samfundstendens, som handler om at dyrke haven og naturen lokalt og bæredygtigt på byens præmisser. Man kan muligvis se det på udsendelsen, at vi er ikke tv-vante, men vi fik det vi kom efter: En investor, der både kommer med engegement og relevante kompetencer indenfor bl.a. e-commerce, design, produktudvikling, indkøb og som kan åbne nye døre. Alle de ting fik vi opfyldt da Ilse Jacobsen gik ind som investor i Urban Garden Company.

Det vi tror på

Urban Garden Company tror på at mange i byen har en drøm om at dyrke krydderurter, grøntsager og blomster i potter, altankasser og højbede. Og vi vil gerne hjælpe med til at skabe mulighed for folk, der bor i byen, så vi kan få mange flere små byhaver og mange flere kan leve et grønt liv i byen.

Siden Løvens Hule

Det kræver mod at satse på sine egne idéer – som fx vores om et grønnere liv i byen og at skabe den bedste shop for folk, der gerne vil dyrke en byhave uanset om det er i din altankasse, din vindueskarm, dit højbed eller i en lille have.

Ilse Jacobsen investerer i Urban Garden Company

Da Ilse gik ind som investor følte vi, at det mod blev belønnet – men heldigvis også udfordret mht. strategi, koncept, nye forretningsmuligheder og nye produkter.

I første omgang har samarbejdet med Ilse Jacobsen resulteret i, at vi hen over sommeren skabt tre kollektioner af økologiske frø særligt udvalgt til byhaver. Frø-kollektionerne ligger i helt naturlig forlængelse af de startboxe med økologisk jord, minidrivhuse og redskaber som er et at vores mest populære produkter. Både frøkollektioner og startbokse er udvalgt og designet med det formål at gøre det nemt selv at komme i gang med urban gardening og dyrke byen - uanset om det er i din altankasse, din vindueskarm, dit højbed eller i en lille have.

Ilse Jacobsen investerer i Urban Garden Company

I samarbejde med Ilse, og med hendes erfaring og forretningssans, står vi meget stærkere, og kan udfolde vores potentiale. Derfor er vi enormt glade for, at Ilse Jacobsen har ville investere i Urban Garden Company så vi kan udvikle vores webunivers og -shop til gavn for Urban Gardening. Uanset om du har en ambitiøs bybonde i maven, drømmer at dyrke i et højbed eller blot vil holde liv i dine egne krydderurter er det målsætningen for Urban Garden Company at gøre det nemt for dig at dyrke byen - Just add water!

Se Urban Garden Company og Ilse Jacobsen video her! (link til youtube)

For mere information kontakt venligst Anna på anna@urbangardencompany.dk eller + 45 50764252

Mere fra vores Presse

Megatrend forvandlet til forretningsidé og investeringsprojekt

29. November 2016

Iværksætter, investor og kreativ direktør i egen virksomhed, Ilse Jacobsen, investerer i Urban Garden Company – et webunivers og -shop, som dyrker megatrenden Urban Gardening.

Urban Garden Company lancerer startboxe til byhaver

01. Marts 2016

Urban Garden Company lancerer nu startboxe, der gør det let at komme i gang med at dyrke grønt i byen. Startboxene indeholder alle de ting man har brug for, for at dyrke basilikum, tomater, kornblomster eller hvad man nu har lyst til – også når man bor i byen.